Cite this article as:

Lobanov I. V. Constitutional Regulation of the Interaction of Federal Executive Authorities and Executive Bodies of Subjects of the Russian Federation. Izv. Saratov Univ., Economics. Management. Law, 2011, vol. 11, iss. 1, pp. 84-88. DOI: https://doi.org/10.18500/1994-2540-2011-11-1-84-88


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
UDC: 
342
Language: 
Russian

Constitutional Regulation of the Interaction of Federal Executive Authorities and Executive Bodies of Subjects of the Russian Federation

Separation of powers in the Russian federal state requires the defini‑ tion of authority and competence of the executive authorities of the Russian Federation and federal entities. With the implementation of joint of powers must be interaction between the executive bodies of state power

References: 
  1. Байтин М.И. Сущность права (Современное нормативное правопонимание на грани двух веков). Изд. 2-е, доп. М., 2005. С. 472.
  2. Джангирян Ж.Д. Соотношение теории разделения и единства властей // Конституционное и муниципальное право. 2007. № 4. С. 10
  3. Хабриева Т.Я., Чиркин В.Е. Теория современной конституции. М., 2005. С. 272–285.
  4. Бельский К.С. Феноменология административного права. Смоленск. 1995; История становления и современное состояние исполнительной власти в России / отв. ред. Н.Ю. Хаманева. М., 2003. С. 5–29; Исполнительная власть : организация и взаимодействие / отв. ред. Ю.А. Тихомиров. М., 2000; Козлов Ю.М. Исполнительная власть : исходные позиции // Вестн. Моск. ун-та. Сер. 11. Право. 1992. № 3. С. 14–22; Он же. Исполнительная власть : сущность, функции // Вестн. Моск. ун-та. Сер. 11. Право. 1992. № 4. С. 3–12; Президент – Правительство – исполнительная власть : российская модель / под ред. И.Г. Шаблинского. М., 1997; Старилов Ю.Н. Административное право : в 2 ч. Ч. 1 : История. Наука. Предмет. Нормы. Воронеж, 1998. С. 68–137; Тиунова Л.Б. Разделение властей в Российской Федерации : конституционная модель // Правоведение. 1996. № 4. С. 40–47; Шувалов И.И. Правительство Российской Федерации в законотворческом процессе. М., 2004. 
  5. Бельский К.С. Феноменология административного права. С. 21.
  6. Старилов Ю.Н. Административное право : в 2 ч. Ч.1: История. Наука. Предмет. Нормы. С. 93,
  7. Исполнительная власть в Российской Федерации. Проблемы развития. М., 1998. С. 31.
  8. СахароваА.С. Исполнительная власть : Проблемы дефиниции // Сибирский юридический вестник. 2003. № 2.
  9. Тихомиров Ю.А. Управление на основе права. М., 2007. С. 21–22.
  10. Старилов Ю.Н. Курс общего административного права. М., 2002. Т. 1. С. 94–103.
  11. Бельский К.С. Феноменология административного права. С. 24–31.
  12. Старилов Ю.Н. Курс общего административного права. Т. 1. С. 88.
  13. Бахрах Д.Н. Административное право : учебник для вузов. М., 2000. С. 14.
  14. Сахарова А.С. Указ. соч.
  15. Козлов Ю.М. Исполнительная власть: сущность, функции. С. 3–12.
  16. Старилов Ю.Н. Курс общего административного права. Т. 1. С. 99–101.
  17. Бельский К.С. О функциях исполнительной власти // Государство и право. 1997. № 3. С. 14–21.
  18. Липатов Э.Г. Компетенция органов власти субъектов Российской Федерации в сфере правотворчества / под ред. В.В. Володина. Саратов, 2009. С. 87.
  19. Бланкенагель А. Концепция единой системы исполнительной власти, часть 2 статьи 77 Конституции Российской Федерации – какая система, а где единство?// Сравнительное конституционное обозрение. 2006. № 1.
  20. Собр. законодательства Рос. Федерации. 2008. № 50, ст. 5953.
  21. Собр. законодательства Рос. Федерации. 1999. № 42, ст. 5005; 2010. № 15, ст. 1737, 1746; № 19, ст. 2291; № 25, ст. 3070; № 31, ст. 4186, 4198; № 32, ст. 4298; № 40, ст. 4969. 
Full Text (PDF): 
Status: 
опубликована
Short Text (PDF):