Cite this article as:
Gvozdeva S. M. Corporate Culture of Restaurant Chains. Izv. Saratov Univ., Economics. Management. Law, 2013, vol. 13, iss. 1, pp. 72-76. DOI: https://doi.org/10.18500/1994-2540-2013-13-1-72-76
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading:
UDC:
005 (075.8)
Language:
Russian
Corporate Culture of Restaurant Chains
The article describes the corporate culture of restaurant chains in Russia, and the main elements of the corporate culture. Formulated impact of corporate culture on the management processes restaurant chains operating under a franchise agreement.
References:
- См.: Международные ресторанные сети атакуют Россию. URL: http://marketing-rbc.livejournal.com/2613.html (дата обращения: 20.09.2012).
- См.: Дорофеева Л. И. Формирование инновационной культуры организации // Изв. Сарат. гос. ун-та. Нов. сер. 2010. Т. 10. Сер. Экономика. Управление. Право, вып. 1. С 45.
- См.: Аксакова Н. В. Организационная культура корпоративных стандартов: понятие, структура, особенности // Управление персоналом. 2009. №13. С. 14.
- См.: Янченко В. А. Мотивация персонала ресторана // Школа гостеприимства. 2007. № 11.
- См.: Личностные качества персонала ресторана и возможность повышения по службе. URL: http://www.hotres.ru/articles/63/1910/ (дата обращения: 15.09.2012).
- См.: Оценка деятельности персонала ресторана. URL: http://horeca.artpeople.ru/articles/activity/ (дата обращения: 10.09.2012).
Full Text (PDF):
Status:
не проверена