Cite this article as:

Elenovich A. I. The Directions of Market Power Expansion in Modern Economy. Izv. Saratov Univ., Economics. Management. Law, 2012, vol. 12, iss. 2, pp. 40-43. DOI: https://doi.org/10.18500/1994-2540-2012-12-2-40-43


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
UDC: 
33
Language: 
Russian

The Directions of Market Power Expansion in Modern Economy

This article is devoted to the analysis of market authority expansion in modern economy. The article examines the processes of innovative diversification, reasons, forms, the special features of their demonstration on the modern stage of economic development, analyzing the integrative business relations in modern economy

References: 
  1. Хрусталёва О. Н. Системная интеграция: понятия, последствия//Российское общество: цивилизационные горизонты трансформации. Саратов, 2009. С. 205.
  2. Любимцева С. Инновационная трансформация экономической системы//Экономист. 2008. № 3. С. 30-33. EDN: JTFSGR
  3. Цыгичко А. Корпоративная организация производства и государственная собственность//Экономист. 1993. № 7. С.15.
  4. Никитин С. М., Трофимова И. Н. Проблемы концентрации и специализации//США: экономика, политика, идеология. 1982. № 2. С. 52.
  5. Кублин И. М., Андреев К. Л. Экономические проблемы диверсификации в условиях конкуренции//Российское общество: цивилизационные горизонты трансформации. Саратов, 2009. С. 285. EDN: SFGLHH
  6. Аникеев С. В. Теория партнерских отношений государства и бизнеса. Саратов, 2003. С. 43. EDN: OZAANB
  7. Паппэ Я. Российский крупный бизнес как экономический феномен//Проблемы прогнозирования. 2002. № 2. С. 86. EDN: HRTPEH
Full Text (PDF): 
Status: 
одобрена к публикации
Short Text (PDF):