Cite this article as:

Manakhova I. V. Transformation Social-economic Maintenance of Consumption in the Information Economy. Izv. Saratov Univ., Economics. Management. Law, 2012, vol. 12, iss. 4, pp. 36-41. DOI: https://doi.org/10.18500/1994-2540-2012-12-4-36-41


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
UDC: 
338.46.002
Language: 
Russian

Transformation Social-economic Maintenance of Consumption in the Information Economy

The article is devoted to the reproduction, information, innovative approaches to transformation of social-economic content consumption From these positions are investigated changes in the role, structure, functions of consumption, its subjects and objects, forms of implementation and results, taking place under the influence of informatization and globalization of society and the economy.

References: 
  1. См.: Овруцкий А. В. Социальная философия потребления : теоретические и методологические аспекты. Ростов н/Д, 2010. С.137–138.
  2. Портер М. Конкуренция : пер. с англ. М., 2005. С. 109.
  3. См.: Маршалл А. Принципы экономической науки : в 3 т. М., 1993. Т. 1. С. 153.
  4. См.: Беккер Г. Человеческое поведение : Экономический подход. М., 2003.
  5. См.: Кляйн Н. NO LOGO. Люди против брендов : пер. с англ. М., 2012. С. 256.
  6. См.: Тапскотт Д. Электронно-цифровое общество. Киев, 1999. С. 76.
  7. См.: Martin W. J. The Global Information Society. Aldershot, 1997. P. 3.
  8. См.: Человек и экономика : справедливость и базисная демократия против тоталитаризма рынка и капитализма / под ред. А. В. Бузгалина. М., 2011. С. 45.
  9. Долгин А. Б. Манифест новой экономике. Вторая невидимая рука рынка. М., 2010. С. 15.
  10. См.: Антипина О. Н. Информационная экономика : со временные технологии и ценообразование. М., 2009. С. 13.
  11. См.: Рост потребления и фактор разнообразия : новейшие исследования западных и российских эволюционистов : сб. ст. ; пер с англ. М., 2007.
  12. См.: Goldsmith R., Hofacker C. Measuring Consumer In novativeness // J. of the Academy of Marteting Science. 1991. № 6. P. 209–221.
Status: 
не проверена