эффективность управления

Local Authorities’ Performance Assessment

Introduction. Socio-economic development of the regions depends mainly on the activities of the local self-government bodies and they have taken on managerial decisions. Methodology and results of study. As a result of scientific work has established a system of indicators, the use of which is essential in assessing the management effectiveness of the socio-economic development of municipalities. It includes: the unemployment rate, their own local budget revenues per capita, share of improper revenue in total local budget, the index of industrial production, the cost of products shipped. The estimation of efficiency of activity of local governments in the context of urban districts of the Republic of Bashkortostan. Theoretical analysis. The necessity of the application of the proposed system of indicators that allows you to objectively analyze the effectiveness of management of development areas. Discussion of results. Disadvantages of existing methods for evaluating the effectiveness of the local government, the rating is built urban districts. The results of the present work allow us to determine the municipalities with high and low efficiency of management subjects.

Functional Model and Improve Management of Effectiveness Evaluation of Industrial Organization in a Competitive Environment

Assessment of the effectiveness of management is
required to use its results in the course of the subsequent impact
on the current status and development trends of industrial organization,
the extent and vectors of organizational change, identify the
most important factors of growth, detection and coordinate poorly
controlled processes. Theoretical analysis. The article discusses
the procedure for evaluating the effectiveness of social and economic
system of industrial organization that requires coordination management
indicators with indicators of the efficiency of the organization.
Shows which factors determine the effectiveness of the proposed
model. Results. The article suggests a functional model and improve
management effectiveness evaluation of industrial organization, which
includes competitive strategy, strategic resources, the system of
interaction with consumers and environmental factors involved in
business processes. This model was tested on the example of the
four major bakeries in Saratov region

ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТИ НА СОВРЕМЕННОМ ЭТАПЕ

Введение. В современной экономике все большую актуальность приобретают вопросы, затрагивающие проблему повышения уровня конкурентоспособности современного предприятия. Кардинальное повышение общей результативности промышленного предприятия и его эффективности обусловлено детальным рассмотрением определенных факторов, оказывающих влияние на конечный процесс формирования конкурентных преимуществ. Управление данным процессом предполагает учет и влияние на деятельность предприятия всех заинтересованных участников. Предметом исследования выступает понятие «конкурентоспособность». Методы. В основу исследования был положен дедуктивный метод посредством анализа различных положений и синтеза разных подходов к понятию «конкурентоспособность». Результаты. Рассмотрение различных видов конкурентоспособности, уровней и факторов, влияющих на ее формирование, обосновывает тот факт, что такие факторы позволят современному руководителю нарастить конкурентный потенциал, развивая преимущества промышленного предприятия. В работе детализируется понятие «конкурентоспособность», рассматриваются основные компонентные элементы, которые образуют данную экономическую категорию. Заключение. Автором обозначено, что значительное повышение эффективности деятельности предприятия выступает как конечный результат процесса оптимизации управления конкурентоспособностью предприятия. Стремление многих руководителей современных предприятий достичь запланиро- ванного уровня конкурентного преимущества среди множества аналогичных предприятий подталкивает их к внедрению новых подходов к организации бизнес-процессов, применению про- грессивных методов управления и производства, ориентированных на непрерывное обновление производимой продукции.