Cite this article as:
Vigodchikova I. Y., Vereschagina L. S. Analysis and Range Planning of the Wallpaper Industry. Izv. Saratov Univ., Economics. Management. Law, 2011, vol. 11, iss. 1, pp. 54-59. DOI: https://doi.org/10.18500/1994-2540-2011-11-1-54-59
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading:
UDC:
338.24
Language:
Russian
Analysis and Range Planning of the Wallpaper Industry
In this article the author studies the analysis and range planning methodology for the wallpaper industry. There are worked out the methodological recommendations on analysis and range planning of the wallpaper enterprise, based on the positions of ABC‑ and XYZ‑analysis methods, linear programming, the theory of «the optimal investment portfolio» by G. Markovitz, etc.
References:
- Головина Т.А. Менеджмент интеграции зарубежных методик управленческого анализа для оценки эффективности ассортиментной политики // Менеджмент в России и за рубежом. 2009. № 1. С. 22–24; Доскова Л.С. Управление качеством и конкурентоспособностью продукции промышленных предприятий. Саратов, 2005; Зотов В.В. Ассортиментная политика фирмы. М., 2005; Баутов А.Н. Оптимальное управление продажами с использованием статистических моделей // Маркетинг в России и за рубежом. 2001. № 6. С. 22–35.
- Головина Т.А. Указ. соч. ; Доскова Л.С. Указ. соч.; Баутов А.Н. Указ. соч. ; Ковалев В.В. Введение в финансовый менеджмент. М., 2001. С. 411.
- Максимова В.Ф. Инвестирование. М., 2003 ; Выгодчикова И.Ю. Оценка доходности финансовых активов. Саратов, 2009. С. 59 ; Она же. О задаче равномерного снижения риска : тез. Сарат. зимней матем. шк. Современные проблемы теории функций и их приложения. Саратов, 2010. С. 50–51.
- Максимова В.Ф. Указ. соч.
- Доскова Л.С. Указ. соч.
- Сидорчук Р.Р. Маркетинговый аспект формирования оптимального промышленного ассортимента товара для малого бизнеса // Маркетинг в России и за рубежом. 2009. № 1(69). С. 27.
- Головина Т.А. Указ. соч.; Зотов В.В. Указ. соч.; Астраханцева И., Одинцова Е. Матрица «Маркон» как инструмент анализа ассортиментной политики предприятия // Консультант директора. 2006. № 7(259). С. 2.
Full Text (PDF):
Status:
опубликована
Journal issue:
Short Text (PDF):